Przychodzi taki moment w naszym blogowaniu ze zaczynamy traktować je bardzo poważnie. Chcemy, żeby blog nie tylko miał super atrakcyjne teksty, zdjęcia które przyciągają uwagę, ale również stał się rozpoznawalną marką. W takiej chwili albo sami przygotowujemy nagłówek na bloga lub logo sami w dostępnych darmowych programach, albo zwracamy się o pomoc do profesjonalisty. Dziś 5 pytań,które powinnaś sobie zadać zanim podejmiesz taką współpracę. Te pytania nie uchronią cię przed rozczarowaniem, ale jeśli zwrócisz uwagę na te aspekty być może nie stracisz czasu i gotówki.

Czy podoba mi się portfolio?

Od tego zaczynamy – od przeglądu portfolio. Jeśli nie jest prezentowane na stronie to poproś o przesłanie takiego dokumentu. Brak takiego pliku może świadczyć o tym że albo jest bardzo początkującym grafikiem albo nie za bardzo ma się czym pochwalić. To oczywiste ze nie wszystkie projekty można w portfolio umieszczać, ale jako twórca warto mieć przegląd swoich dokonań żeby przedstawić je potencjalnym klientom.

Czy prezentowany styl graficzny odzwierciedla to czego poszukuję?

Nie chodzi tu tylko czy o fakt tego, że wszystkie projekty danego grafika cię zachwycają. Chodzi o styl graficzny. Jeśli ktoś we wszystkich swoich projektach prezentuje skrajny minimalizm, trudno się spodziewać w jego koncepcjach kreatywnych bogactwa ozdobników. Określmy styl swoje identyfikacji wizualnej i poszukajmy grafika który prezentuje styl zbliżony do naszego gustu.

 

Czy prezentowane portfolio jest spójne?

To pytanie nierozerwalnie łączy się z poprzednim. Jeśli styl graficzny jest spójny unikniemy rozczarowania przeglądając propozycje które grafik nam podeśle, bo mniej więcej wiemy czego się spodziewać. Nie oznacza to, że projekty będą oczywiste ale ze będą miały styl zbliżony do prac prezentowanych w portfolio.

Czy podoba mi się to co czytam/słyszę w odpowiedzi na moje zapytanie?

Czysto “ludzkie” wrażenie jakie wywołał mail albo telefon – generalnie pierwszy kontakt. Jak długo czekałaś na na odpowiedź. Czy ta osoba cię słucha i próbuje zrozumieć czy jest zamknięta na sugestie i forsuje swoje zdanie. Wszystko to może nam dać wyobrażenie tego jak będzie wyglądał kontakt w całym procesie realizacji zamówienia.

Czy podoba mi się strona internetowa i profile społecznościowe grafika?

To jego wizytówka, forma komunikacji ze światem i klientem, a przede wszystkim prezentacja jego upodobań i stylu. Przyjrzyj się dokładnie tym kanałom komunikacji. Można z nich wyczytać sporo informacji i wyrobić sobie opinię czy się dogadacie.

Zapraszam do zapoznania się z pozostałymi wpisami, które ułatwią Ci komunikację z grafikiem i powodzenia!

Na co zwrócić uwagę, gdy projektujesz swój logotyp, jak wybrać kolor dla swojego logo i poznaj proces projektowania logo.