Logo to znak graficzny, używany do wizualnego zaprezentowania naszej marki. Pomaga odróżnić się od konkurencji i zwiększyć zapamiętywalność naszego brandu. Decydując się na logo masz do wyboru 7 typów logo. To ogromne pole do pokazania swoich możliwości dla projektanta.

Podział pochodzi z książki „Podręcznik projektantów logo” Gareth Hardy.

ZNAKI GRAFICZNE

czyli obrazki. Mogą być to proste rysunki liniowe albo bardziej szczegółowe ilustracje. Wadą tego typu znaków graficznych jest to, że wymagają one obecności typografii aby wyrazić swój przekaz. To bardzo popularny trend który pozwala upraszczać projekty, sprawiając jednocześnie że są one łatwiejsze do zapamiętania.

Chyba najbardziej popularnym znakiem graficznym jest logo Apple ale nie każdy wie, że pierwsze logo Apple to była dość szczegółowa ilustracja Isaaka Newtona siedzącego pod drzewem (jabłonią) a nad jego głową wisi jabłko.

ZNAKI ABSTRAKCYJNE I SYMBOLICZNE

To niedosłowna interpretacja koncepcji, idei czy przekonani. Taka forma daje nieograniczone możliwości dla projektanta, pozwala wyżyć się kreatywnie i zawrzeć w kształcie całą historie a jednocześnie uważa się że mniej skutecznie nawiązują kontakt z odbiorcą ponieważ obrazy zazwyczaj w nich zastosowane nie są natychmiast rozpoznawalne.

A to chyba najpopularniejszy znak abstrakcyjny :)  a twórczyni tego logo otrzymała za projekt jedynie 35 $!

EMBLEMATY

Emblemat to tak naprawdę połączenie nazwy z otaczającym ją kształtem. Najczęściej zobaczymy je jako identyfikację drużyn i prestiżowych organizacji. Z pewnością ma to związek z zastosowaniem herbów rodowych. Emblematy podnoszą prestiż i są postrzegane w ujęciu historycznym ale często posiadają zbyt wiele szczegółów i przez to źle się skalują.

POSTACIE

Ta forma logo od razu sprawia że firma jest postrzegana jako zabawna i przyjazna. W ten sposób najłatwiej stworzyć silną więź zwłaszcza z najmłodszymi odbiorcami.

TYPOGRAFIA

Liternictwo może wyrażać przesłanie i graficznie przedstawić styl równie skutecznie jak obrazy. Typografia odegrała dużą rolę w historii projektowania logo – pierwsze projekty były niemal zupełnie oparte i liternictwo.. Logo typograficzne może przybierać różne formy:

  • LOGOTYPY

Logotyp to logo zawierający nazwę marki lub osoby w wersji czysto tekstowej. Styl może uwzględniać istniejący font, który został zmodyfikowany lub zawierać font stworzonym od zera. Logotypy maja tą przewagę, że mają szanse być naprawdę niepowtarzalne gdyż skupiają się na nazwie. Logotyp zwiększa rozpoznawalność a dzięki swej prostocie szybko jest zapamiętywany.

  • GLIFY

Jeśli logo korzysta z pojedynczej litery lub cyfry to można go nazwać glifem. Litera to najczęściej pierwsza litera nazwy marki lub osoby,którą identyfikuje logo. Glify są wyjątkowo wyraziste w swej formie.

  • MONOGRAMY

Monogramy to połączenie dwóch lub więcej znaków typograficznych w logo. Zazwyczaj tworzone są z inicjałów osoby, którą mają identyfikować. Aby litery uznać za monogram muszą na siebie zachodzić lub być w inny sposób ze sobą połączone. Jeśli po prostu są umieszczone obok siebie to jest to inicjał.

Masz już pomysł na swoje logo. Jeśli nie, to zerknij do wpisu o tym jak znaleźć unikatowy pomysł na swoje logo – 3 niezawodne metody