Ten post, jest pierwszym z serii postów gościnnych dotyczących komunikacji wizualnej w ramach projektu www.365odpowiedzi.pl – czyli praktycznie o biznesie kreatywnym. Na tym blogu codziennie (przez okrągły rok) będzie pojawiało się jedno pytanie i odpowiedź z zakresu biznesu, głownie dla osób pracujących w sektorze kreatywnym i rękodzielniczym, ale nie tylko, bo wiele przedstawionych tam prawd jest uniwersalna i może być zastosowana w każdym typie small biznesu.  Jestem niezmiernie szczęśliwa, że Gosia zaprosiła mnie do tej współpracy i postaram się w sposób przystępny i ciekawy, opowiadać o tym jak komunikować się za pomocą nie tylko słów ale również kolorów, obrazów i fontów.

ZACZYNAMY.

Na początek: Co to jest komunikacja wizualna i do czego w ogóle jest mi ona potrzebna?

Komunikacja wizualna to forma komunikacji za pomocą obrazu. I okazuje się, że ten rodzaj komunikacji w dobie internetu dotyczy każdej firmy – dużej i małej.

Zasadniczo ten rodzaj komunikacji bazuje na elementach wyrazu typu:

  • Ilustracja/rysunek
  • Infografika
  • Fotografia
  • Typografia
  • Film
  • Animacja
  • Grafika sklepu internetowego/strony www/bloga
  • Grafika fan page na Facebooku itp.

Czyli wszędzie tam, gdzie obraz jest głównym komunikatem.

A po co to? Aby za pomocą obrazu przekazać wartości, idee, emocje, które charakteryzują naszą firmę lub produkt. A przede wszystkim, aby odpowiednio zaprezentować, „opakować graficznie” to co mamy do zaoferowania i w rezultacie zwiększyć sprzedaż. Bo właśnie o to chodzi – aby nasz produkt został dostrzeżony i zakupiony! Nie oszukujmy się, wszyscy „kupujemy oczami”. Nawet najlepszy, najdokładniej wykonany i pomysłowy produkt nie sprzeda się sam, dlatego tak ważne jest, aby został odpowiednio wizualnie zaprezentowany.