W momencie kiedy zakładamy nasz fanpage uzupełniamy wszystko co niezbędne, czyli przede wszystkim zdjęcie profilowe i coverphoto czyli tzw. zdjęcie w tle. A potem? o nich zapominamy na wiele miesięcy a bywa nawet że na lata. A przecież coverphoto – nie jest wybrane raz na zawsze i nie ma żadnej zasady co do częstotliwości zmian. Możesz to robić tak często jak tylko chcesz. A jest to przecież dość duża przestrzeń do promocji twojego biznesu i nie małym marnotrawstwem jest jej nie wykorzystywanie.

A co możesz umieścić na coverphoto?

Czasową promocję

Promocja może trwać kilka dni albo jeden konkretny. Nie musisz wszystkich szczegółów umieszczać wystarczy zachęcająca zajawka.

Życzenia

Jeśli dobrze spojrzeć w kalendarz to co kilka dni można by robić coverphoto z życzeniami. Ale przynajmniej w ten bożonarodzeniowy i wielkanocny czas warto złożyć klientom życzenia za pomocą tego medium.

Nawiązanie do pory roku albo innej okoliczności

Dzień Kota, Tydzień Życzliwości czy Znak Zodiaku. Na każdy temat znajdzie się okazja. Warto poszukać nietypowych okazji do świętowania. Nie muszą być super poważne. Zabawa i poczucie humoru bardzo wskazane

Sugestywne zdjęcie lub logo – tak po prostu

Tyle i aż tyle. Spróbuj obrazem przedstawić swoją ofertę i wartości marki.

Ofertę firmy

Napisz w kilku hasłach czym się zajmujesz i co proponujesz. Dosłownie 2 zdania. Chodzi o to że czytelnik który pojawił się na twoim fanpage szybko zorientował się czego może się po tobie spodziewać.

Informację o urlopie czy innych wydarzeniach wpływających na zakup

To doskonałe miejsce na takie informacje bo jest dobrze widoczne. Taka informacja umieszczona na coverphoto zwiększa szanse że twój klient ich nie przegapi.

Info o przedsprzedaży, zapisie na kurs czyli tworzenie kolejki chętnych

Coverphoto może również służyć jako twoja tablica ogłoszeń. Piszesz książkę, tworzysz kurs, organizujesz wydarzenie – poinformuj o tym z wyprzedzeniem.

Sama dopiero niedawno zaczęłam w ten sposób wykorzystywać coverphoto i to samo rekomenduję moim klientkom. Z pomocą oczywiście przyjdą wam darmowe banki zdjęć i niezawodna Canva