Postanowiłaś założyć własną firmę. GRATULACJE!!! Jesteś profesjonalnym małym biznesem i właśnie taki komunikat chcesz przesyłać światu. Tylko od czego zacząć jeśli chodzi o kwestię komunikacji wizualnej??

Oto absolutne minimum materiałów jakich potrzebujesz, aby dobrze zaprezentować swoją firmę:

Logo

Nie zachęcam Cię tutaj do otwierania portfela i zlecania pracy grafikowi – choć niewątpliwie jest to rozwiązanie najbardziej dopasowane do ciebie, ale i zdecydowanie najdroższe. Ale pamiętaj, taki wydatek należy traktować w formie inwestycji. I to na lata. A jakie są inne alternatywy:

  • generatory logo – bezpłatne lub całkiem niedrogie projekty – nie masz tutaj wpływu na edycję wszystkich elementów, ale jeśli jakiś znak/symbol wyjątkowo Ci się spodoba i uważasz że dobrze zaprezentuje twoją firmę – pobieraj.
  • samodzielna próba stworzenia logotypu – odważna decyzja, ale jeśli masz podstawową znajomość programów graficznych i postawisz na minimalizm efekt może być zadowalający.
  • typograficzne logo – pisałam o tym w tym poście – może warto pobrać czcionkę i w ten sposób rozwiązać kwestę logotypu
edulution

Grafiki do social media

Social media to podstawa, żeby promować swoją działalność w internecie. Zadbaj o to, aby wszystkie twoje kanały były spójne. Używaj tych samych elementów swojej identyfikacji wizualnej  w różnych kanałach – po to aby ułatwić klientom zapamiętanie i zwiększać świadomość marki.

unikato-fb

unikato-blog

O  darmowych programach do tworzenia grafik jest wiele innych postów w Internecie. Ja chciałabym napisać o czymś innym – a mianowicie o optymalnych wymiarach grafik na poszczególne social media. Z pomocą przyjdzie Wam stronka Adsvise, gdzie znajdziecie nie tylko informacje o parametrach grafik ale również szablony do pobrania – to zdecydowanie ułatwi wam pracę. Wiecie, że na grafikach na Facebooka tekst może zawierać jedynie 20% obrazka?

Wizytówka

Oczywistym jest, że zamierzasz rozwijać swój biznes i pozyskiwać nowe kontakty i klientów. Przy luźnej rozmowie zamiast gorączkowo szukać kartki i długopisu żeby zapisać adres bloga miej przy sobie wizytówkę. Jeśli to ciebie nie przekonuje to przypominam, że już od pierwszych dni posiadania własnej działalności gospodarczej musisz zbierać faktury i dobrze mieć przy sobie wszystkie dane. Tu znajdziesz informacje jak samodzielnie wydrukować wizytówkę, a tu jak przygotować plik do druku w drukarni i dwa darmowe szablony.

_DSC0491

 Stopka w mailu

Nawet jeśli twój mail ma końcówkę @gmail.com, czy @wp.pl wstawiaj do niego stopkę z informacjami o swojej firmie. Tak wysłany mail podkreśla twój profesjonalizm, odróżnia Cię od innych, prywatnych maili a przede wszystkim – zostawiasz w ten sposób adres swojej strony lub bloga – czyli prostą drogę do zapoznania się z Twoją ofertą i zakresem działań twojej firmy. Kto wie, może to właśnie twój nowy klient odbierze tego maila.

pozdrawiam