Kiedy zamawiasz logo, to właśnie logo w wektorach jest tym za co tak właściwie płacisz. No i oczywiście za pomysł. Ale pomysł powinien być rozrysowany w wektorach. Coraz więcej firm zgłasza się do mnie w celu “odrysowania” pliku z formatu .jpg bo maja jakiś fajny pomysł a pliki wektorowe albo się zgubiły albo nie zadbali o to, żeby je otrzymać. Nieco więcej o różnicy między grafiką rastrową i wektorową pisałam w tym wpisie.

No właśnie, a z jakimi pomysłami musimy sie pożegnać posiadając jeśli nie mamy logo w wektorach?

Zapomnij o uszlachetnieniach

Wszystkie formy uszlachetniania (ozdabiania) druku, czyli złocenia, srebrzenia, lakiery UV czy tłoczenia potrzebują logo jako wektora. Nie mając go możesz liczyć tylko na standardowy wydruk i to w ograniczonym rozmiarze.

Żadnych banerów, rollupów i druków wielkoformatowych

Twój .jpg po powiększeniu prawdopodobnie będzie miał brzydkie, spikselowane krawędzie. Nawet jeśli jakaś drukarnia zgodzi się na wydruk – zrezygnuj z niego. Szkoda Twoich pieniędzy.

Nie ma szans na ozdabianie opakowań firmowych

Chyba że mamy tu na myśli po prostu drukowane elementy. Inna forma odpada, bo będzie potrzebna matryca a z pliku rastrowego nie da się jej uzyskać.

Grawer też nie wchodzi w grę…

Jeśli wpadniesz na pomysł aby wyciąć logo na ploterze i ozdobić ścianę lub szybę lub cokolwiek innego, to to także się nie uda…

Podobnie będzie z:

  • nadrukami na odzieży

  • umieszczaniem logo na gadżetach reklamowych

  • produkcją szyldów, tablic reklamowych

  • oklejaniem samochodów

Zobacz tylko jak wielu możliwości się pozbywasz w momencie kiedy nie upominasz się u projektanta graficznego o logo w wektorach. To również jest słabość programów typu Canva, które pozwala zrobić “logo” ale brak wektorów znacznie ogranicza jego możliwości użytkowania. Apeluję!!! Ustalcie już na początku współpracy, że logo w formie wektorowej staje się wasza własnością. Nawet jeśli teraz nie masz pomysłu jak je wykorzystasz z pewnością Ci się przyda.