Wiele osób zakładając bloga lub firmę decyduje się na stworzenie identyfikacji wizualnej. To bardzo dobre posunięcie, bo od razu tworzy się marka, którą można kojarzyć z konkretnymi kolorami, kształtami, fontami i stylistyką zdjęć. Częstą praktyką jest, jako kolorów dla biznesu wybieranie swoich ulubionych kolorów. A trzeba pamiętać, że kolory mają swój przekaz. Podprogowo wywierają wrażenie na odbiorcy i tylko od nas zależy czy będzie to wrażenie, które faktycznie chcemy osiągnąć.

Komunikacja wizualna to KOMUNIKAT. To pierwszy przekaz jaki dajesz swojemu klientowi zanim jeszcze zapozna się z Twoją ofertą i warto dokładnie przemyśleć kolorystykę.

Dziś postaram się pomóc Ci w procesie dobierania palety barw dla swojego biznesu.

Z podziałem osobowości marki na pory roku spotkałam się w książce Fiony Humberstone “How to Style Your Brand i nagle okazało się, że ten podział porządkuje wszystko. Jest intuicyjny i bardzo pomaga w dobieraniu palety barw. No to zaczynamy!

OSOBOWOŚCI TWOJEJ MARKI

WIOSNA

WIOSNA 1

zabawowa |z młodzieńczą energią |energiczna |twórcza| inspirująca|optymistyczna|pełna życia

jeśli to są cechy charakteryzujące Twoją Markę to jest ona wiosną. A jakie elementy do niej pasują? Na co zwrócić uwagę dobierając poszczególne elementy graficzne?

KSZTAŁTY, FONTY, TEKSTURY:

  • koła, zaokrąglenia, kropki, groszki
  • elementy “gęsto ułożone”
  • wzory imitujące ruch
  • linie delikatne i cienkie
  • fonty przejrzyste z zaokrąglonymi elementami
  • kolory jasne i ciepłe

wiosna


 

LATO

LATO2

elegancka|romantyczna|rodzinna|delikatna|twórcza| dbająca o szczegóły|

KSZTAŁTY, FONTY, TEKSTURY:

  • płynne, eleganckie linie
  • delikatne, kwiatowe wzory
  • podręczne kroje pisma (kaligrafia)
  • miękki styl vintage
  • piękne, delikatne struktury papieru i tkanin
  • kolory zimne i jasne

lato


 

JESIEŃ

JESIEŃ 3

naturalna |szanująca tradycję|mocna|zdecydowana| aktywna|dynamiczna|autentyczna

KSZTAŁTY, FONTY, TEKSTURY:

  • wzory z naturalną strukturą (papieru, drewna, liści)
  • nieco nieformalny styl (np. ilustracji)
  • przystępne, odręczne fonty
  • materiały recyklingowe, z historią, tradycyjne
  • kolory intensywne i ciepłe

jesien


 

ZIMA

ZIMA2

ekspercka|luksusowa|precyzyjna|lubiąca prostotę|elegancka|profesjonalna|silna|

KSZTAŁTY, FONTY, TEKSTURY:

  • geometryczne kształty
  • ostre krawędzi
  • duże kontrasty
  • mocne, minimalistyczne fonty
  • kolory intensywne i zimne
  • w palecie barw możliwa czysta czerń

zima


 

kolory razem

Jak widać z zestawienia kolorów, każda osobowość może używać każdego koloru (oprócz czerni, który jest zarezerwowany dla zimy, ale inne pory roku mogą użyć: granatu, burgundu, fioletu, ciemnej zieleni) ważny jest tylko odcień i nasycenie barwy.

To co ważne przy tworzeniu palety barw dla Twojego Biznesu to zasada PSA. Czyli dobór min 3 kolorów w układzie:

Primary (czyli kolor główny)

Secondary (drugi w kolejności, podoczny)

i Accent – kolor używany do akcentów, podkreśleń, wyróżnień.

Warto, aby w docelowej palecie barw były zarówno odcienie jasne i ciemne, to znacznie ułatwia sprawę przy projektowaniu kolejnych materiałów marketingowych.

Ja lubię tworzyć palety które mają 5-6 kolorów, aby mieć pewną dowolność i swobodę przy projektowaniu. Oto przykłady kilku palet i słowa-klucze charakteryzujące markę: Salczyńska i Hoszka

moodboard

moodboard

O kolorach i innych ważnych elementach o których nie można zapomnieć przy projektowaniu logo przeczytasz w tym wpisie a tutaj 9 kroków do zaprojektowania logo.

Akwarele, które mają na celu unaocznić Wam osobowości Waszych marek to prace utalentowanej Katarzyny Bruniewskiej. Jestem jej bardzo wdzięczna, za użyczenie swoich prac do tego wpisu. A może któraś z Was ma ochotę na zakup takiej grafiki, która będzie w kolorach jej marki, aby była takim kolorowym drogowskazem 🙂

pozdrawiam