Helena Rubinstein. Kobieta która wymyśliła piękno – jestem świeżo po lekturze kolejnej biografii Madame. Jak w niej jawi się główna bohaterka? Jako kobieta strateg, silna, niezależna, obradzona niesamowita intuicją i zmysłem piękna, żona, matka, bizneswoman, tytan pracy. sporo epitetów i ról jak na jedną niewysoka kobietkę.

Uprawiała obecnie modny storytelling.

A dokładniej zmyślała pewne wydarzenia ze swojej przeszłości, aby podkreślać wyjątkowość swoich produktów. Zmyśliła lekarza, który rzekomo zdradził jej przepis na krem, aby był postrzegany bardziej jako lek. A wiadomo lek działa lepiej niż “zwykły” kosmetyk.

Miała też ambasadorkę marki 😀

Opowiadała, że znana aktorka Helena Modrzejewska stosuje jej specyfiki i stąd jej zachwyty nad nie przemijającą urodą a tak naprawdę panie nigdy nie miały okazji się spotkać.

Strategia cenowa

Podnosiła ceny produktów, które słabo się sprzedawały. I ogłaszała zakończenie produkcji danej serii. Rezultat? Produkty natychmiast znikały z półek.

Czy metody, które Madame stosowała brzmią dla ciebie znajomo? Nic dziwnego. Dziś stosuje je bardzo wiele firm.

Wszędzie gdzie zakładała swój instytut piękna bezbłędnie wyczuwała panujące trendy, a często wyznaczała przyszłe. Prekursorka kursów kosmetycznych i poradników dbania o urodę. I choć jej produkty były wyjątkowo, od początku swej działalności musiała informować kobiety o nowościach i zapraszać do swoich instytutów. Do tego stosowała narzędzia reklamowe: prasa, radio a w ostatnich latach życia również telewizja. Wszelkie formy reklamy i promocji nie były jej obce.

hr

Ja chciałabym się jednak skupić na plakatach i reklamie prasowej. Czytając książkę wyobrażałam sobie jak mogłyby wyglądać materiały drukowane Madame jak zwykło się o niej mówić. I poniżej prezentuję kilka (naście:) ) przykładów.

Prezentowane plakat marki Helena Rubinstein powstały w latach 1915 – 1968

Helena Rubinstein (Cosmetics) 1915 ValazeHelena Rubinstein (Cosmetics) 1921   Helena Rubinstein (Cosmetics) 1936 Lipstick, Hairstyle Helena Rubinstein (Cosmetics) 1940 Opaline Lipstick, Nail PolishHelena Rubinstein (Cosmetics) 1941 Lipstick, Nail Polish Helena Rubinstein (Cosmetics) 1942 LipstickHelena Rubinstein (Cosmetics) 1942 Lipstick, Corrida, Gypsy Helena Rubinstein (Cosmetics) 1942 LipstickHelena Rubinstein (Cosmetics) 1942 Helena Rubinstein (Cosmetics) 1943 Bodegard, Making-up Helena Rubinstein 1944 LipstickHelena Rubinstein (Cosmetics) 1944 Helena Rubinstein (Cosmetics) 1945Helena Rubinstein (Cosmetics) 1945 Helena Rubinstein (Cosmetics) 1945Helena Rubinstein (Cosmetics) 1947 Alex Rakoff Helena Rubinstein 1947Helena Rubinstein (Cosmetics) 1948 Bathing suit & Sun Dress by Tina Leser Helena Rubinstein (Cosmetics) 1949Helena Rubinstein (Cosmetics) 1949 Helena Rubinstein (Cosmetics) 1949 Jewels Marianne OstierHelena Rubinstein (Cosmetics) 1956 Francis WinterHelena Rubinstein (Cosmetics) 1968

Helena Rubinstein pierwszy szyld namalowała własną ręką, ale w późniejszych latach korzystała ze wsparcia poczytnych pisarzy do tworzenia tekstów reklamowych i najwybitniejszych artystów przy projektowaniu reklam, opakowań i etykiet.

Mnie zachwyciły zwłaszcza te starsze plakaty, są kwintesencją kobiecości, ale na ich przykładzie widać jak zmieniały się trendy i kanony kobiecego piękna. Moim zdaniem są uniwersalne. Bez względu na wiek i czasy w jakich żyjemy chcemy czuć się piękne i wyjątkowe.

To co dziewczyny? zainspirowane do dalszych działań?

źródło hprints.com