W grupie facebookowej w której jestem, co jakiś czas pojawia się ogłoszenie typu: poszukuję kogoś kto zaprojektuje mi logo/baner na bloga. Taką prośbę najczęściej wygłaszają osoby, które właśnie rozpoczynają blogowanie i chcą aby ich miejsce w Interenecie było rozpoznawalne i “oznakowane”. Nie wiem czy zleceniodawcy zdają sobie z tego sprawę, ale właśnie wtedy rozpoczyna się budowanie identyfikacji wizualnej. Jak widać ten proces nie zawsze musi być powiązany z zakładaniem firmy. Wszystko co “nasze” może być obrandowane.

Czy logo może być banerem/nagłówkiem bloga?

Oczywiście. Sama zastosowałam taka formę na swoim blogu. Mój logotyp  i kolorystyka szablonu to główne akcenty komunikacji wizualnej zastosowane na blogu.

unikato-blog

To częsty zabieg, mamy już logotyp więc umieszczamy nasz znak w różnych miejscach, aby zaznaczyć że są to elementy jednego brandu.

Czy nagłówek bloga może być logotypem?

To zależy od tego jak skonstruowany jest nagłówek. Jeśli zawiera w sobie fotografię, znak graficzny, krótki opis i jeszcze kilka ozdobników w postaci fal, linii czy innych kształtów to ten projekt zdecydowanie nie jest już logotypem.

Dlaczego? Ponieważ:

  • logo powinno być proste – niektórzy mówią że tak proste jak to możliwe ale nie prostsze 🙂 prosty ale pomysłowy symbol powoduje że logo jest łatwe w zapamiętaniu ale jednocześnie rozpoznawalne
  • logo powinno być uniwersalne – czyli tak zaprojektowane, że można go umieścić na długopisie ale i na billboardzie
  • logo powinno być łatwe do zapamiętania – zbyt skomplikowane logo wydłuży czas potrzebny na zapamiętanie go, to musi być charakterystyczny znak
  • logo powinno mieć max 2-3 kolory – to znowu ważne dla odbioru wzrokowego, zazwyczaj mało kto z nas bacznie przygląda się logotypom (chyba że jest grafikiem 🙂 ) zerkamy i przechodzimy dalej, dlatego ważna jest tzw. czytelność przekazu – nie odwracajmy uwagi odbiory od naszego logo dodatkowymi elementami, niech skupi się na naszym logo

A Wy, jakie macie zdanie na ten temat?

pozdrawiam