Dziś wpis dla tych, którzy koniecznie chcą mieć logo, które będzie identyfikować ich biznes a z różnych powodów nie chcą albo nie mogą zlecić tego profesjonaliście.

A więc stwórz swój znak w 4 krokach

1.Wybierz font który będzie reprezentował twój biznes

I nie ograniczaj się. Poczuj się swobodnie.

Obecnie jest wiele stron, które pozwalają pobrać fonty. Pamiętaj tylko żeby dokładnie przeczytać licencję. Moje ulubione to:

dafont

fontsquirrel

fontspace

2. Wybierz font na tagline

Tagline to nasza myśl przewodnia lub obszar naszego działania. Coś co naprowadzi klienta z jaka firmą ma do czynienia, jeśli nie wynika to bezpośrednio z nazwy.

Styl i rozmiar fontu na tagline nie powinien rywalizować z fontem głównym. Postaw raczej na minimalizm. I zmniejsz tagline do wielkości ok 1/4 fontu głównego. Bedzie czytelnie ale będzie również widać wyraźną hierarchię w tekście.

3. Wybierz kolor, który wywoła odpowiednie skojarzenie z twoją marką

Jeśli jeszcze nie wiesz jak to zrobić, zapraszam do wpisu o właściwych kolorach dla marki. Szkoła muzyczna/artystyczna to kreatywność, pasja, spontaniczność. Ta marka to zdecydowanie wiosna. A oto i proponowane kolory dla niej.

ale koloru używaj oszczędnie 🙂 Wyjdzie to wszystkim na dobre.

4. Umieszczaj logo na swoich materiałach firmowych

TAK!!! To już koniec. Twoje typograficzne logo jest gotowe! Oznaczaj nim wszystkie swoje materiały firmowe. W ten sposób zbudujesz spójną i rozpoznawalną markę.

Ale nie używaj tego samego fontu co w logo np. w nagłówkach. Niech twoje logo będzie unikalne i niech się wyróżnia.

 

A tutaj ściągawka w wersji filmowej  – czyli jak stworzyć własne logo w 1 minutę 🙂