Dziś wpis dla tych, którzy koniecznie chcą mieć logo, które będzie identyfikować ich biznes a z różnych powodów nie chcą albo nie mogą zlecić tego profesjonaliście.

A więc stwórz swój znak w 4 krokach

1.Wybierz font który będzie reprezentował twój biznes

I nie ograniczaj się. Poczuj się swobodnie.

Obecnie jest wiele stron, które pozwalają pobrać fonty. Pamiętaj tylko żeby dokładnie przeczytać licencję. Moje ulubione to:

dafont

fontsquirrel

fontspace

2. Wybierz font na tagline

Tagline to nasza myśl przewodnia lub obszar naszego działania. Coś co naprowadzi klienta z jaka firmą ma do czynienia, jeśli nie wynika to bezpośrednio z nazwy.

Styl i rozmiar fontu na tagline nie powinien rywalizować z fontem głównym. Postaw raczej na minimalizm. I zmniejsz tagline do wielkości ok 1/4 fontu głównego. Bedzie czytelnie ale będzie również widać wyraźną hierarchię w tekście.

3. Wybierz kolor, który wywoła odpowiednie skojarzenie z twoją marką

Jeśli jeszcze nie wiesz jak to zrobić, zapraszam do wpisu o właściwych kolorach dla marki. Szkoła muzyczna/artystyczna to kreatywność, pasja, spontaniczność. Ta marka to zdecydowanie wiosna. A oto i proponowane kolory dla niej.

ale koloru używaj oszczędnie Wyjdzie to wszystkim na dobre.

4. Umieszczaj logo na swoich materiałach firmowych

TAK!!! To już koniec. Twoje typograficzne logo jest gotowe! Oznaczaj nim wszystkie swoje materiały firmowe. W ten sposób zbudujesz spójną i rozpoznawalną markę.

Ale nie używaj tego samego fontu co w logo np. w nagłówkach. Niech twoje logo będzie unikalne i niech się wyróżnia.

 

A tutaj ściągawka w wersji filmowej  – czyli jak stworzyć własne logo w 1 minutę