Historia jakich wiele. Złożyłaś zamówienia u grafika na logotyp. Cała w nerwach oczekujesz na przesłanie propozycji. W końcu jest mail. Otwierasz – Patrzysz i ….

Nie wiesz co powiedzieć…

Logo jest! Dobrane elementy przyjemne dla oka, fajna kolorystyka, stylistyka pasuje do Twojej firmy, ale… to tylko kilka kresek ewentualnie napis … Wydaje ci się że to nic trudnego i że sama dałabyś radę?

Powiem Ci teraz, jak to się stało, że te kilka kresek lub napis ma reprezentować Twoja firmę. Oto cały proces projektowy identyfikacji wizualnej:

LOGO-1ANALIZA

Na początku rozmawiamy. O twojej Firmie, o klientach, planach, oczekiwaniach, misji i wizji. O tym co Ci się podoba i co powinna zawierać identyfikacja. Do czego będą wykorzystywane poszczególne elementy. O tym jakie cechy ma podświadomie komunikować identyfikacja wizualna Twojej firmy i jak to połączyć z psychologią kolorów i obowiązującymi trendami.


LOGO-2MOODBOARD

Na podstawie tego co już wiem na temat Twojej marki od Ciebie i własnych przemyśleń przygotowuję moodboard. Po to aby sprawdzić czy się rozumiemy. Czy podobnie wyobrażamy sobie klimat projektu i całej identyfikacji wizualnej. Pozwoli nam to uniknąć sytuacji, kiedy klient po przesłaniu projektów mówi: zupełnie nie tego się spodziewałam…


LOGO-3PROPOZYCJE LOGO

Zwykle wysyłam 3 propozycje – chyba, że wcześniej ustalimy inaczej. I tu chciałam zaznaczyć – 3 propozycje – czyli 3 kierunki, pomysły jak można podejść do danego logo. Jeden pomysł logo w 3 kolorach to nie są 3 propozycje – to 3 warianty jednego logo. Po wybraniu koncepcji następuje seria poprawek i propozycji wariantowych, aż do wybrania ostatecznej opcji.


LOGO-4INNE ELEMENTY IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

Oprócz logo przygotuję dla Ciebie paletę kolorów, dobiorę fonty i zaprojektuję inne, potrzebne elementy graficzne. Stworzę również ogólne wytyczne, które ułatwią Ci korzystanie z poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej.


LOGO-5ZAKOŃCZENIE

Koncepcja jest gotowa. Przygotowuję logo w różnych formatach (.jpg, .png. .ai) Jeśli dodatkowymi elementami zamówienia były materiały do druku – przygotowuję pliki do druku. A ty, możesz już cieszyć się zupełnie nowym wizerunkiem Twojej marki, który jest dopasowany do jej wartości, podkreśla je, mówi o Twojej firmie bez słów i przyciąga odpowiednich klientów.


Tylko tyle i aż tyle. To proces, który w efekcie daje coś znacznie więcej niż ten znak graficzny, który widzisz na początku. Nawet jeśli to  tylko “kilka kresek” to jest to głęboko przemyślana i indywidualne do Ciebie dobrana identyfikacja wizualna. To twój najlepszy sprzedawca, niema reprezentacja Twojej Firmy, po której ocenią cię inni, zanim na stronie przeczytają zakładkę „O mnie” lub otworzą prezentację przesłaną w mailu. To inwestycja na lata i w takich kategoriach należy traktować wydatek za tę usługę.

Jeśli chcesz zobaczyć moje projekty i przeczytać “co autor miał na myśli” zapraszam do zakładki PORTFOLIO

wpis powstał w ramach współpracy z blogiem 365odpowiedzi.pl

pozdrawiam