Dziś chciałabym przedstawić Ci moją pracę trochę od kuchni. Na przykładzie marki Salczyńska opowiem jak wygląda cały proces projektowania logotypu. A wszystko zgodnie z procesem tworzenia identyfikacji wizualnej.

Moja współpraca z Izą rozpoczęła się, gdy Artystka zdecydowała się na zmianą nazwy. Jak sama napisała porzuciłam nazwę Mgypsy, która powstała z przypadku i była ze mną tak długo z przyzwyczajenia. Doszłam do wniosku, że nie ma ani jednego powodu, dla którego nie powinnam się pod własnymi pracami podpisywać własnym nazwiskiem.

I tak rozpoczełyśmy prace nad wizualizacją nowej marki, które składały się z kilku kroków:

  1. Określenie wartości marki – czyli 3-5 cech, które najlepiej reprezentują markę
  2. Opis klienta idealnego
  3. Wybranie produktu charakterystycznego dla marki (Iza tworzy biżuterię od wielu lat, więc miała już swoje portfolio)
  4. Wstępna rozmowa o kolorach

Na podstawie tych wytycznych powstał moodboard, który pospinał wizualnie wszystkie wytyczne

moodboard

i moje krótkie podsumowanie:

moodboard marki Salczyńska  –  taka graficzna forma “nastroju” jaki chciałabym uzyskać w logotypie i całej identyfikacji wizualnej. Cechy które chciałabym podkreślić to perfekcyjna/dbająca o szczegóły i wysokiej klasy/jakości. Chciałabym w logotypie skupić uwagę na perfekcyjnym kształcie, geometrycznych raczej minimalistycznych formach, cięciach itp. Dobrałam też dwa kolory dla podkreślenia kobiecości Twoich prac, dobrze mieć takie barwy w palecie kolorów, dla wyróżnienia jakiegoś drobnego akcentu.

Moodboard pomógł nam zwizualizować kierunek prac nad logotypem. To ważne, żeby oczekiwania klienta i pomysły projektanta były zbieżne. Dzięki temu mamy pewność, że idziemy z projektami w dobrym kierunku.

Po etapie researchu był etap projektowania. W rezultacie Iza otrzymała ode mnie trzy propozycje.

1LOGO 2 LOGOPrace Izy również poza Polską. Dlatego propozycja 1 i 3 mają w swojej formie zaznaczone zmiękczenie Ń ale w taki nieoczywisty sposób. Propozycja 2 była z założenia anglojęzyczna. A to dlatego, że pojawił się pomysł aby stworzyć dodatkowe hasła oparte na wartościach marki. Wszystko oczywiście w kolorach określonych wcześniej w moodboardzie.

LOGO 2-3

Iza wspomniał również, że będzie chciała tłoczyć logo na opakowaniach swojej biżuterii. Przygotowałam również i takie wizualizacje. To bardzo istotne zwłaszcza kiedy są dwa lub więcej kolory w logotypie. Pozbawienie koloru znacznie zmienia wygląd i może wpłynąć na ostateczną decyzję klienta.

21

Ciekawi jesteście, którą propozycję wybrała Iza?

Oto jej prace oznakowane już nowym logo 🙂

kolczyki 1paw

A teraz zadanie dla Was 🙂

Przygotujcie moodboard dla swojej marki. Jeśli macie już gotowe logo – to jeszcze lepiej! niech będzie jego częścią. Dołączcie wszystkie pasujące elementy wizualizujące wartości marki. Sami zobaczycie jak to ułatwia prace, dobór zdjęć czy elementów graficznych. A tutaj możecie znaleźć inspiracje do tworzenia moodboardów

Chcesz zamówić projekt? Sprawdź zakładkę portfolio, albo od razu napisz do mnie

maila: unikato@yahoo.com 

pozdrawiam