Wiesz już że identyfikacja wizualna jest niezbędna dla Twojego bloga lub biznesu. Wiesz też jakich elementów potrzebujesz (jeśli nie to polecam ci ten wpis – czego na początek potrzebuje Twój biznes. Jeśli podjęłaś decyzję o tym by samodzielnie zmierzyć się z zaprojektowaniem logo, oto 9 kroków, które pomogą Ci stworzyć coś fajnego i funkcjonalnego,co z dumą będzie mogło nosić miano logotypu. I choć wiele zależy od Twoich umiejętności i możliwości programu graficznego, którego użyjesz, dzięki tym radom będziesz znacznie bliżej sukcesu.

 

1. Logo nie musi informować czym się zajmujesz

Jeśli zajmujesz się krawiectwem nie musisz stosować w logo symbolu igły czy guzika, poszukaj bardziej odległych skojarzeń, albo… zupełnie z nich zrezygnuj. Stwórz coś własnego i nieoczywistego. Kwiaty w logo warsztatu samochodowego?? Dlaczego nie! pod warunkiem że to warsztat z ofertą specjalnie dla kobiet. Do mężczyzn nie przemówi taka identyfikacja.

2. Symbol nie jest niezbędnym elementem logo

Logo nie musi zawierać w sobie żadnego symbolu, może to być po prostu nazwa napisana ciekawym, charakterystycznym fontem. Zerknij tutaj żeby dowiedzieć się czegoś więcej, a w celu pobierania fajnych fontów również do użytku komercyjnego zapraszam np na tą stronkę.

3. Wystarczy jeden element zapadający w pamięć

Jeśli stosujesz ozdobny font zrezygnuj z ozdobników i innych graficznych elementów, i odwrotnie przy prostym, minimalistycznym foncie możesz nieco bardziej poszaleć sobie z graficznie. Pamiętaj, że tym elementem wyróżniającym może być również kolor.

4. Czerń i biel przed kolorem

Zacznij tworzenie logo od kolorystyki czarno-białej. Nie skupiaj się na kolorze. Barwę poszczególnych elementów dobieraj na końcu.

5. Czytelność i ponadczasowość

Nie ulegaj chwilowym trendom. Jeśli zależy ci na dobrym wrażeniu postaw na minimalizm i prostotę. To taka strategia “małej czarnej” – zawsze wygląda dobrze i nie wychodzi z mody.

6. Konsekwencja w użytkowaniu

Kiedy już stworzysz swoje logo używaj go konsekwentnie w oznaczaniu swojej przestrzeni. Nie możesz co jakiś czas zmieniać sobie koloru, fontu czy zmieniać elementy graficzne. W ten sposób wprowadzasz chaos, a przecież zależy Ci na stworzeniu spójnej i rozpoznawalnej identyfikacji wizualnej.

chabry i maki

7. Wersja jednokolorowa

Są takie sytuacje kiedy, będzie potrzebne logo w jednym kolorze. Warto przewidzieć takie sytuacje i stworzyć również taką wersję logo. Czasem kiedy “zdejmiemy” kolor logo staje się nieczytelne. Można taka kwestę rozwiązać logo w skali szarości. Taki czy inaczej bądź gotowa na taka sytuację.

8.  Skalowalność

To ważne aby Twoje logo było czytelne na wizytówce i na billboardzie. Nie zapominaj o tym w trakcie projektowania.

9. Odwróć projekt do góry nogami i nie tylko

Po co ? zerknij tutaj to ważne aby obejrzeć logo z każdej strony 🙂

Zapraszam do zakładki portfolio – tam opisuję jakich elementów użyłam, aby stworzyć dane logo. Być może to będzie dla Ciebie pomocne w pracy nad Twoim projektem.

pozdrawiam