Dziś będzie o ulotkach. O tej jednej z najtańszych form promocji. Przygotowując się do napisania tego postu dowiedziałam się, że nazwa ulotki, wzięła się prawdopodobnie od jej nietrwałości – czyli “ulotności”, gdyż zazwyczaj czas istnienia ulotki jest krótki (najczęściej od otrzymania jej na ulicy do dotarcia do najbliższego koszta). A co zrobić, żeby nasza ulotka nie lądowała w śmieciach zaraz po jej otrzymaniu?

Proponuję zastosowanie metody 3P, która może znacząco wpłynąć na żywotność naszej ulotki

Po pierwsze – PAPIER na jakim ulotka jest drukowana

Nie oszczędzaj na papierze, który ma cię reprezentować. Niska gramatura papieru kojarzy się raczej z niską jakością i ogromną ilością. Przypomnij sobie ulotki pizzeri, które hurtowo wrzucane są do skrzynek na listy.

Po drugie – POWÓD z jakiego potrzebujesz ulotki

Każda ulotka jest po coś. Ma informować o naszej marce lub produkcie, otwarciu nowego sklepu, o wyprzedaży, o dodatkowych rabatach, o zmianie lokalizacji…. To oczywiste! Cel nadrzędny to SPRZEDAWAĆ nasz produkt!  Ale  sama ulotka, też może mieć cel. Tylko musie mieś w sobie coś co spowoduje że będziemy chcieli ją zatrzymać: kalendarzyk, terminarz z miejscem na wpisanie kolejnej wizyty, kupon zniżkowy, formę zakładki do książki czy ślubną listę kontrolna jak w przykładzie poniżej. Coś co odbiorcy może się przydać na dłużej.

Po trzecie  i po czwarte – PROJEKT ulotki i POMYSŁ

Czasy kiedy dobry produkt sprzedawał się sam minęły bezpowrotnie. O uwagę odbiorców trzeba teraz walczyć. Kartka A4 z wypisana informacją Times New Roman nie wystarczy… Projekt ulotki to komunikat dla odbiorcy kim jesteś i jak się pozycjonujesz. Zdjęcia prezentujące produkt dobrej jakości to podstawa. Nie od dziś wiadomo że “konsumenci kupują oczami” i warto przyciągnąć ich uwagę dobrym i ciekawym projektem. Pomysłowość i humor tez nie zawadzą – patrz ostatni pkt. ślubnej listy kontrolnej PillowDesign.

11233328_10204475279751691_1296614730_o   11638831_10204475279431683_1097100612_o


Warto poświęcić czas i gotówkę jeśli decydujemy się na taką formę promocji. Sprawdzić literówki, upewnić się, że dane kontaktowe są poprawne. A wszystko po to, aby ulotki mogły spełnić swoje główne zadanie – zwiększyć naszą sprzedaż.

Chcesz zamówić projekt? Sprawdź zakładkę współpraca, albo od razu napisz do mnie maila: unikato@yahoo.com

pozdrawiam