Przeglądając magazyn dla kobiet, trafiłam na artykuł dotyczący trików w modzie. Szybki rzut oka na nagłówki i nagle oświecenie 🙂 Przecież dokładnie te same triki można wykorzystać przy projektowaniu identyfikacji wizualnej czy aranżacji zdjęć swoich produktów. Przecież w projektowaniu podobnie jak w modzie – kreujemy pewne wyobrażenie – o sobie, o firmie lub swoim produkcie.

Trik 1: Wzór i kolor

Logo lub elementy na blogu nie muszą być czarne, aby było elegancko! Świetnie sprawdzają się inne kolory i odcienie (granat, fiolet, wiśnia, szarość, butelkowa zieleń). To kolory, które doskonale mogą zastąpić czerń, sprawić że elementy nie stracą na czytelności a jednocześnie nie będzie tej oczywistości, która pojawia się teraz wszędzie: nagłówek bloga – czarny napis na białym tle.

W modzie świetnie wyglądamy, gdy mamy na sobie max 3 kolory. Stosujmy tą zasadę przy projektowaniu naszych banerów blogowych czy logotypów. W tym wpisie pisałam o zasadzie PSA,  świetne sprawdza się co do ubrań jak i projektowaniu identyfikacji wizualnej.

Podobnie sprawa ma się z wzorem. Dwa wzory można połączyć ale pamiętajcie: jeden powinien być drobny i geometryczny, drugi może być większy i bardziej wyrazisty a całość musi być w stonowanych barwach. Pamiętajcie o tym tworząc zdjęcia w tle na facebooka lub banerki blogów. Łatwo tu o przesadę.

 

_DSC1036

Trik 2: Detal ustawia całość

Dokładnie tak! Jakiś szczegół, detal który nas wyróżni i sprawi że wizerunek jest ciekawy, stylowy i niepowtarzalny. Taki tylko nasz. Generalnie im oszczędniej z ozdobnikami tym lepiej, ale nie rezygnujmy nich całkiem. Przecież nie chcemy by nasza identyfikacja wizualna była oczywista, nijaka i mdła. Dodajmy jakiś “smaczek”, drobiazg, który przyciągnie oko.

Oglądałam ostatnio film “Dziewczyna z perłą”. Jest tam scena, kiedy malarz – Jan Vermeer decyduje o tym, aby modelka założyła perłowe kolczyki (pomimo tego że nie ma przekutych uszu :). Argumentuje to tym, że choć cała jest piękna i portret z pewnością będzie wspaniały, oko potrzebuje detalu, na którym będzie mogło się chwilę dłużej zatrzymać i aby została zachowana równowaga w kompozycji.

_DSC1038

Trik 3: To co łączy

Jako krzykliwe odbierane są zazwyczaj barwy mocno kontrastowe. Jeśli zachowasz umiar w doborze odcieni, można połączyć w atrakcyjną całość kilka różnych odcieni jednego koloru, różnych faktur i kształtów – nawet tych które na pierwszy rzut oka do siebie nie pasują. Warto szukać dla tych elementów wspólnego mianownika, np. ten sam kształt ale różne rozmiary, ten sam kolor a zupełnie różne faktury, połączenie linii skośnych z paskami… możliwości jest wiele.Zachęcam do eksperymentowania.

_DSC1293

 

Jak widać, moda i projektowanie mają wiele wspólnego. Ubieramy się nie tylko po to aby było na ciepło i wygodnie, ale również po to, by przekazać pewien poza werbalny przekaz – jestem profesjonalistką, jestem kreatywna i pomysłowa, jestem eko… a wszystko zależy od tego jakie elementy/dodatki/kolory dobierzesz.

Warto przemyśleć te niby modowe a jednak dość uniwersalne triki. Taki szczegół np kolor, font lub kształt wykorzystywany w projektach nie tylko zapobiegnie nudzie ale i wpłynie na zapamiętanie Twojego wizerunku.

pozdrawiam