Zasada 2 – w całym projekcie powtarzaj jakiś jego wizualny element

Powtarzanie można potraktować trochę jak konsekwencję 🙂 Generalnie chodzi o to, aby jakaś dowolna rzecz, szczegół, motyw, kolor pojawiały się w różnych elementach naszej komunikacji wizualnej, którą odbiorca rozpozna wzrokowo.

Przykład 1:

Od razu widać, że w ulotce marki Pillow Design takim elementem powtarzalnym jest motyw koła i kolor zielony – obydwa zaczerpnięte z logotypu marki. Te elementy sprawiają, że awers i rewers ulotki są “od kompletu”. Pasują do siebie i są spójne z całą identyfikacją wizualną marki. Dzięki temu, od razu wiadomo, że są to materiały reklamowe tej samej firmy. Dodatkowym elementem powtarzanym na obydwu stronach ulotki jest modelka. Karolina – pozdrawiam! 🙂

powtarzanie

Przykład 2:

Tutaj sprawa była nieco bardziej skomplikowana. Miałam za zadanie stworzyć ulotki dla kamieni miesiąca. Każdy kamień w zupełnie innej w formie i kolorze. Dodatkowym utrudnieniem było to, że nie znałam od razu wszystkich kamieni. Ulotki powstawały co miesiąc. Ja otrzymywałam fotografię i trzeba było sobie z nią poradzić. Dlatego wymyśliłam element graficzny – taką bazę trochę, trochę szablon, który powtarzam na kolejnych ulotkach. Dość uniwersalny, żeby pasował do różnych kamieni – i tak powstały linie cięcia, szlifu, fasetowania w kolorach spójnych z logotypem. Ten drobiazg sprawia, że klientki sklepu Skarby Natury od razu wiedzą, że te ulotki to konkurs Kamień Miesiąca, jeszcze bez wczytywania się w szczegóły.

powtarzanie1

Zastosowanie jednego, bazowego elementu i powtarzanie go konsekwentnie uporządkowuje całość projektu, to nie przypadek a świadomy wysiłek mający na celu zunifikowanie poszczególnych elementów projektu.

_DSC0463

Jeśli przegapiłeś zasadę nr 1 – Kontrast to znajdziesz ją tutaj. A tutaj wstęp do serii wpisów zasady projektowania estetycznych treści.

pozdrawiam