Zasada 3 – każdy element musi mieć wizualne połączenie z innymi elementami w projekcie

Doskonale wiemy, że istnieje wyrównanie do prawej, do lewej, centrowanie i justowanie. To tyle jeśli chodzi o style w wyrównania tekstu. Co to dokładnie oznacza w projektowaniu graficznym? Jeśli w projekcie pojawiają się jakieś widoczne linie albo niewidoczne, ale łącząca (w myślach) dwa elementy, to kolejne elementy projektu powinny być wyrównane do tej właśnie linii. Trochę to zaplątane więc nie ma jak przykłady 🙂

Przykład 1

Główny motyw na projekcie wizytówek dla Gosi Bacińskiej to skośna linia z koralikami. Do tej linii został dopasowany kąt nachylenia bransoletek na fotografii. Dane kontaktowe również układają się po skosie – pierwsza linijka jest najkrótsza, a każda następna nieco dłuższa. To tyle jeśli chodzi lewą stronę tekstu.

Prawa strona jest wyrównana do prawej (prostej) krawędzi wizytówki.

wizytówki - podgląd2

Przykład 2

Ulotki dla pracowni bizuterii Sunflower – Kornelia Kubikowska. W tym przypadku wyrównanie to centralizowanie. Zarówno logotyp jak i tekst są ułożony centralnie. Dodatkowo ten sam zabieg zastosowałam przy wyborze fotografii. Tu również jest kompozycja centralna. Wszystko zostało ułożone względem pionowej linii która nie jest przecież narysowana, ale nasze oko dostrzega ten zabieg graficzny. Dzięki temu, projekt jest harmonijny i dobrze odbierany.

ulotki podgląd

Unikajmy używania więcej niż jednego rodzaju wyrównania tekstu na stronie. To znaczy, że nie wyrównujemy części tekstu do prawej a części do lewej w ramach jednego projektu. Taki zabieg wprowadzi chaos w naszym projekcie.

A tutaj linki do poprzednich dwóch zasady: Kontrast i Powtarzanie

pozdrawiam