Jaki TY masz styl?

Ze stylem marki jest trochę podobnie jak z własnym stylem – zachowania czy ubierania się. Właściwie każdy z nas go ma albo dokładnie wie jak taki styl ma wyglądać, ale ma niemały kłopot z zastosowaniem go u siebie. Nasze szafy pękają w szwach i są ciągle za małe a i tak nigdy nie ma się w co ubrać. Bo kobieta to jedyny taki gatunek, który potrafi mieć te dwa problemy jednocześnie

Wystarczy zerknąć na niegasnącą popularność programów Mai Sablewskiej czy innych stylistek, które mają na celu podkreślać lub wydobywać nieco ukryty styl uczestniczek programów. A jak to robią? Wiadomo! Odpowiednio dobrany makijaż, ciuchy podkreślające atuty ale moim zdaniem najważniejsze jest nazwanie osobowości pań biorących udział w tego typu programach. Prowadząca program – autorytet staje przed uczestniczką i mówi:

– Teraz wyglądasz odpowiednio!

– Wzbudzasz zaufanie!

– Ta sukienka podkreśla twój profesjonalizm!

albo

– Ten print na bluzce pokazuje, że kreatywna z ciebie osoba!

A co ze stylem marki?

Ze stylem marki jest bardzo podobnie! Ubrania, makijaż, fryzura czy dodatki podkreślające styl osoby to dla marki kolory, elementy graficzne, typografia czy klimat zdjęć. O tym jak określić osobowość marki pisałam we wpisie o dobieraniu kolorów do logo. Teraz chciałabym Ci zaproponować formę identyfikacji stylu. Zastanów się nad tymi krótkimi pytaniami i zapisz odpowiedzi na kartce:

Jaka osoba idealnie pasuje do twoje marki/produktów i mogłaby być jej ambasadorem?

Dlaczego właśnie ona? Jakie cech to powodują?

Co chcesz, aby klienci czuli kiedy mają styczność z twoją marką? Co mają sobie o niej pomyśleć?

Odpowiedzi na pytanie wskażą ci ton przekazu wizualnego, czy ma być szalony i energetyczny czy poważny i minimalistyczny. Wtedy do tych cech dobierz odpowiednie elementy wizualne:

  • KOLORY – stwórz paletę która podkreśli charakter twojej marki – szczegóły znajdziesz w tym wpisie
  • FONTY – o tym jak dobrać je do temperamentu możesz przeczytać tutaj i tutaj
  • ZDJĘCIA – określ ich styl, kolorystykę i jeśli trzeba zdecyduj się na sesję produktową, a jeśli nie korzystaj z banków zdjęć – oto lista 25 banków darmowych zdjęć z licencją do wykorzystania komercyjnego
  • MOODBOARD – jeśli go skomponujesz dla swojej marki łatwiej ci będzie pamiętać o stylu i konsekwentnie się go trzymać, dlatego bardzo polecam to narzędzie

 

Zrób test i poznaj styl swojej marki

Jeśli na podstawie tych artykułów nadal czujesz cię nieco zagubiona spieszę Ci z pomocą. Skonstruowałam specjalny test który ułatwi Ci weryfikację stylu marki. Znajdziesz go tutaj. Wynik testu podpowie tez jakie kolory będę dobre i jak skomponować pary fontów. Proste prawda?! Teraz już nie ma wymówek. Czas zacząć działać.

Pamiętaj, że to ty decydujesz z czego będziesz znana i możesz wpływać na to jak postrzegana będzie Twoje marka. Wybierając styl marki bądź konsekwentna. Umieszczaj te same elementy identyfikacji na różnych mediach społecznościowych – to wpłynie na lepsze zapamiętanie i kojarzenie brandu. Pokus do zmian będzie wiele, ale konsekwencja i spójność to klucz do sukcesu. Trzymam kciuki za Wasze realizacje!