UniKaTo - studio graficzne
  • PRACOWNIA
  • O MNIE
  • OFERTA
  • BLOG
  • KONTAKT
  • QUIZ STYL MARKI
Zaznacz stronę

Jak wybrać kolor dla swojego logo

utworzone przez unikato | Sty 10, 2017 | BLOG, GRAFIKA I PROJEKTOWANIE | 8 Komentarze

Wiele osób zakładając bloga lub firmę decyduje się na stworzenie identyfikacji wizualnej. To bardzo dobre posunięcie, bo od razu tworzy się marka, którą można kojarzyć z konkretnymi kolorami, kształtami, fontami i stylistyką zdjęć. Częstą praktyką jest, jako kolorów dla biznesu wybieranie swoich ulubionych kolorów. A trzeba pamiętać, że kolory mają swój przekaz. Podprogowo wywierają wrażenie na odbiorcy i tylko od nas zależy czy będzie to wrażenie, które faktycznie chcemy osiągnąć.

Komunikacja wizualna to KOMUNIKAT. To pierwszy przekaz jaki dajesz swojemu klientowi zanim jeszcze zapozna się z Twoją ofertą i warto dokładnie przemyśleć kolorystykę.

Dziś postaram się pomóc Ci w procesie dobierania palety barw dla swojego biznesu.

Z podziałem osobowości marki na pory roku spotkałam się w książce Fiony Humberstone “How to Style Your Brand“ i nagle okazało się, że ten podział porządkuje wszystko. Jest intuicyjny i bardzo pomaga w dobieraniu palety barw. No to zaczynamy!

OSOBOWOŚCI TWOJEJ MARKI

WIOSNA

WIOSNA 1

zabawowa |z młodzieńczą energią |energiczna |twórcza| inspirująca|optymistyczna|pełna życia

jeśli to są cechy charakteryzujące Twoją Markę to jest ona wiosną. A jakie elementy do niej pasują? Na co zwrócić uwagę dobierając poszczególne elementy graficzne?

KSZTAŁTY, FONTY, TEKSTURY:

  • koła, zaokrąglenia, kropki, groszki
  • elementy “gęsto ułożone”
  • wzory imitujące ruch
  • linie delikatne i cienkie
  • fonty przejrzyste z zaokrąglonymi elementami
  • kolory jasne i ciepłe

wiosna


 

LATO

LATO2

elegancka|romantyczna|rodzinna|delikatna|twórcza| dbająca o szczegóły|

KSZTAŁTY, FONTY, TEKSTURY:

  • płynne, eleganckie linie
  • delikatne, kwiatowe wzory
  • podręczne kroje pisma (kaligrafia)
  • miękki styl vintage
  • piękne, delikatne struktury papieru i tkanin
  • kolory zimne i jasne

lato


 

JESIEŃ

JESIEŃ 3

naturalna |szanująca tradycję|mocna|zdecydowana| aktywna|dynamiczna|autentyczna

KSZTAŁTY, FONTY, TEKSTURY:

  • wzory z naturalną strukturą (papieru, drewna, liści)
  • nieco nieformalny styl (np. ilustracji)
  • przystępne, odręczne fonty
  • materiały recyklingowe, z historią, tradycyjne
  • kolory intensywne i ciepłe

jesien


 

ZIMA

ZIMA2

ekspercka|luksusowa|precyzyjna|lubiąca prostotę|elegancka|profesjonalna|silna|

KSZTAŁTY, FONTY, TEKSTURY:

  • geometryczne kształty
  • ostre krawędzi
  • duże kontrasty
  • mocne, minimalistyczne fonty
  • kolory intensywne i zimne
  • w palecie barw możliwa czysta czerń

zima


 

kolory razem

Jak widać z zestawienia kolorów, każda osobowość może używać każdego koloru (oprócz czerni, który jest zarezerwowany dla zimy, ale inne pory roku mogą użyć: granatu, burgundu, fioletu, ciemnej zieleni) ważny jest tylko odcień i nasycenie barwy.

To co ważne przy tworzeniu palety barw dla Twojego Biznesu to zasada PSA. Czyli dobór min 3 kolorów w układzie:

Primary (czyli kolor główny)

Secondary (drugi w kolejności, podoczny)

i Accent – kolor używany do akcentów, podkreśleń, wyróżnień.

Warto, aby w docelowej palecie barw były zarówno odcienie jasne i ciemne, to znacznie ułatwia sprawę przy projektowaniu kolejnych materiałów marketingowych.

Ja lubię tworzyć palety które mają 5-6 kolorów, aby mieć pewną dowolność i swobodę przy projektowaniu. Oto przykłady kilku palet i słowa-klucze charakteryzujące markę: Salczyńska i Hoszka

moodboard

moodboard

O kolorach i innych ważnych elementach o których nie można zapomnieć przy projektowaniu logo przeczytasz w tym wpisie a tutaj 9 kroków do zaprojektowania logo.

Akwarele, które mają na celu unaocznić Wam osobowości Waszych marek to prace utalentowanej Katarzyny Bruniewskiej. Jestem jej bardzo wdzięczna, za użyczenie swoich prac do tego wpisu. A może któraś z Was ma ochotę na zakup takiej grafiki, która będzie w kolorach jej marki, aby była takim kolorowym drogowskazem

pozdrawiam

8 komentarzy

  1. Evi
    Evi dnia 10/01/2017 o godz. 08:15

    Ciekawe i pouczające. Ten podział odnoszący się do pór roku i zestawy cech bardzo mi się podobają :-).

    Odpowiedz
    • unikato
      unikato dnia 10/01/2017 o godz. 08:24

      a wiesz już jaką porą roku jest twój biznes? Ja dowiedziałam się że UniKaTo to wiosna. I choć identyfikacja wizualna była już gotowa okazało się, że wszystko świetnie pasuje

      Odpowiedz
  2. Natasza Miszczuk
    Natasza Miszczuk dnia 10/01/2017 o godz. 09:12

    Bardzo, bardzo przydatny post!

    Odpowiedz
  3. an
    an dnia 14/01/2017 o godz. 10:51

    wspaniały artykuł. Spotkałam podobny, ale Ty zdradzasz więcej, tj i kształty, faktury, fonty. Dziękuję pięknie! Książka niestety nie jest dla mnie, bo nie znam ang.
    I widzę, że masz genialne wpisy u siebie. Nie wiem dlaczego wcześniej Ciebie nie odkryłam! Żałuję bardzo:(. A teraz to też przypadek, bo FB jakoś Cię “podrzucił”.
    To przede mną miły sobotni dzień- z Twoim blogiem:)

    Odpowiedz
    • unikato
      unikato dnia 18/01/2017 o godz. 16:53

      Bardzo mi miło rozgość się u mnie

      Odpowiedz
  4. Ewciao
    Ewciao dnia 17/01/2017 o godz. 11:44

    Nie zaprojektowałam jeszcze własnego loga na bloga. Moja nazwa to Plantacja Pomysłów – która jeśli narzucić filtr pór roku kojarzy mi się z latem. Jednak z tego tekstu bardziej pasowałaby mi jesień!

    Odpowiedz
    • unikato
      unikato dnia 18/01/2017 o godz. 16:45

      Pory roku traktowałabym raczej niezbyt dosłownie. To raczej przenośnik mająca obrazowania kolorystykę

      Odpowiedz
  5. BrandPRO
    BrandPRO dnia 09/05/2017 o godz. 06:28

    Tworząc logo warto zainspirować się projektami wykorzystującymi gradient. Pisaliśmy o tym w zeszłym tygodniu: http://brandpro.pl/gradienty_wracaja_do_lask

    Odpowiedz

Funkcja trackback/Funkcja pingback

  1. Te same triki w modzie i w projektowaniu graficznym | UniKato - logo i identyfikacja wizualna - […] […]
  2. Jakie skojarzenia wywołują kolory – czerwienie | UniKaTo - logo i identyfikacja wizualna - […] […]
  3. Jak samodzielnie stworzyć logo | UniKaTo - logo i identyfikacja wizualna - […] jeszcze nie wiesz jak to zrobić, zapraszam do wpisu o kolorach dla logo. Szkoła muzyczna/artystyczna to kreatywność,pasja, spontaniczność. Ta marka…
  4. Paleta Kolorów Twojej Marki – to łatwe! | UniKaTo - logo i identyfikacja wizualna - […] chcemy przedstawić za pomocą moodboardy. Jeśli nie masz pomysłu na  cechy zajrzyj do wpisu o osobowości marki. Tam kilka […]
  5. Jak wymyślić logo? – UniKaTo – studio kreatywne - […] Wiele osób próbuje samodzielnie stworzyć swoją identyfikacje wizualną albo logo. To oczywiste – często na początku rozkręcania biznesu taki…
  6. 5 pytań, które musisz sobie zadać zanim rozpoczniesz pracę z grafikiem – UniKaTo – studio kreatywne - […] co zwrócić uwagę, gdy projektujesz swój logotyp, jak wybrać kolor dla swojego logo i poznaj proces projektowania […]
  7. Lead magnet pdf który oczaruje każdego! - UniKaTo - studio kreatywne - […] Oczywistym jest, że powinien być zatem spójny z twoją marką. Warto zastosować te same kolory i fonty co na…

Prześlij komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

JAK SAMODZIELNIE STWORZYĆ LOGO

https://unikato.pl/wp-content/uploads/2017/09/QUIK_20170908_1404421.mp4

UNIKATOWE BIURO – ZAPRASZAM

https://unikato.pl/wp-content/uploads/2017/09/QUIK_20170901_0901511.mp4
  • Facebook
  • Instagram
Studio graficzne UniKaTo 2020
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies Akceptuję Dowiedz się więcej
Privacy & Cookies Policy