Czy są kolory które idealnie pasują do biznesu? Albo takie które zupełnie z nim nie współgrają?

Odpowiedź jest bardzo prosta.

To zależy od biznesu!

Wiem że to żadna podpowiedź ale z wizualizujmy to sobie i na przykład trudno nam wyobrazić sobie poważną Panią prezes instytucji finansowej w kwiecistej sukience w kolorze fuksji na super ważnych negocjacjach ale na przykład bizneswoman prowadząca sieć pracowni florystycznych idąc na spotkanie absolutnie może się ubrać w taki kolor.

Zresztą nie tylko ubrać. Jej biuro czy identyfikacja wizualna jej firmy może być również w takim kolorze i nikt nie powie że jest to zbyt kobiece, zbyt infantylne, słodkie i niepoważne. A wręcz przeciwnie, poczujemy że jest dopasowane do jej branży a przede wszystkim do odbiorców. Bo nie da się ukryć że do kwiaciarni czy pracowni florystycznej często idziemy po kolor. Chcemy świetnie skomponowane kolorystycznie bukiet albo kwitnące kwiaty które będą pięknie prezentowały się naszym wnętrzu. A nawet jeśli nie kwitnące to chcemy coś zielonego co ożywi nasze mieszkanie czy biuro.

Dokładnie taka sama sytuacja jest wtedy, kiedy tworzymy ulotkę plakat czy logotyp dla firmy – najważniejsze jest nasz odbiorca i podkreślenie cechy osobowości naszej marki, które chcemy aby za pomocą parametrów wizualnych ten nasz odbiorca odczytał. To może wydawać się nieco skomplikowane ale tak naprawdę jest dość proste.

 

 

Tylko skąd wiadomo jakie cechy komunikować?

Ta wiedza wynika bezpośrednio z filozofii naszej marki i cech produktu które wydaj nam się najistotniejsze.

Weźmy na przykład producentów drewnianych zabawek dla dzieci. Jeden z takich producentów może uważać że najlepszą cechą jego zabawek jest to że są drewniane i ekologiczne, a  drugi że są bezpieczne i to super rozwojowy produkt dla dzieci a trzeci że są kreatywne, że z wizjonerskie i tak dalej. Każdy z tych producentów będzie inaczej komunikował swój produkt, inne cechy będzie stawiał na pierwszym miejscu i je podkreślał na swojej stronie czy na ulotkach.

Dokładnie ten sam proces musi wykonać producent jeżeli chodzi o dobór kolorystyki na etapie produkcji  np. kosmetyków. Na sklepowych półkach te które, mają bycpostrzegane jako bardziej Premium mają dużo czerni i bieli. Piękne opakowania z “porządnego” papieru na których występuje hot stamping czyli złocenia i srebrzenia. A zupełnie inaczej wyglądają opakowania produktów które są ekologiczne albo producent chce żebyśmy postrzegali jako ekologiczne. Tam dominują kolory ziemi, papier wygląda jakby z odzysku i wszędzie są wizualne są nawiązania do natury.

Kolor który widzimy wywiera na was na nas pewne wrażenie i w zależności od tego jakie wrażenie chcemy uzyskać, takie połączenia kolorystyczne dobieramy. Tu szerokie pole zastosowania ma właśnie psychologia kolorów. tutaj możesz dowiedzieć się więcej o znaczeniu kolorów – DARMOWY EBOOK.

Oczywiście są jeszcze inne elementy oprócz koloru, które podbijają ten efekt ale kolor to podstawa bo to jest pierwszy element który dostrzegamy jeszcze przed kształtem i tekstem Co oznacza że najpierw zobaczymy w jakim kolorze jest napis a dopiero potem przeczytam jego treść.

A jeśli nie wiesz jaki styl Marki wybrać a potem dopasować kolory zrób Quiz i podziel się efektami.