
Na początku jest pomysł. Kiełkuje w Nas, potem dojrzewa i … zakładamy firmę.
A potem to już z górki: logo, wizytówki, strona internetowa, 1000 szt folderów, papier firmowy i teczki… a wszystko to z identyfikacją wizualną często wymyśloną na szybko i nie do końca przemyślaną. I mamy kłopot. Bo zmiana to koszty, bo klienci się przyzwyczaili, bo logo jakie jest takie jest ale stało się już rozpoznawalne.
Bywa też inaczej. Nasz biznes się zmienił, strategia wyklarowała i nasze logo nie do końca pasuje do naszej wizji i misji. Co wtedy? ZMIENIĆ czy ZOSTAWIĆ BEZ ZMIAN? pewnie niemal każdy przedsiębiorca na pewnym etapie zadaj sobie takie pytanie.
Ja uważam, że warto dokonać zmiany. Logo firmy to szalenie ważny element dlatego należy zrobić wszystko co się da, by odzwierciedlało naszą markę. I nie co się bać zmiany,odświeżenie wizerunku i dostosowanie przekazu do grupy docelowej może przynieść nam tylko korzyści i oczywiście nowych klientów.
Kiedy z pomysłem zmiany swoje identyfikacji wizualnej zgłosiła się do mnie Gosia, od razu na początku zaznaczyła ze nazwa i pióro jako symbol muszą zostać, bo są częścią jej tożsamości firmowej. Zgodziła się na zmianę formy graficznej pióra, fontu i co bardzo ważne, dodania odrobiny koloru :). Na podstawie naszych rozmów powstał moodboard, czyli tablica inspiracji wskazująca nam graficzny kierunek całego projektu
Miało być kobieco, ale bez miękkich krawędzi i zawijasów za to precyzyjnie i geometrycznie. A oto efekt naszych prac w postaci logo.
a tak wyglądała wcześniejsza forma logo.
Rewolucji nie ma. Nadal jest kształt koła i pióra i kolor czarny, czyli wszystko to co klientka chciała zostawić w identyfikacji wizualnej. Ale wszystko nabrało nowej, odświeżonej formy.
Powstały oczywiście kolejne materiały promocyjne – wizytówki i ulotki. Od niedawna Gosia ma także sklep, i tam możecie się zaopatrzyć w cudowności jej autorstwa
Chcesz zamówić projekt? Sprawdź zakładkę współpraca, albo od razu napisz do mnie
maila: unikato@yahoo.com
Niedawno całkowicie zmieniłam logo – wyszło mi to na dobre!
Takie zmiany, jeśli są dobrze przeprowadzone i przemyślane z pewnością pomogą marce! życzę powodzenia!
Zdecydowanie warto odświeżyć logo, nawet przy tak małych zmianach widać efekt.
no właśnie, bo wcale nie trzeba dużo zmieniać, żeby zmiana była duża
Niestety każda zmiana niesie w sobie duże ryzyko. Czasem nawet trudno nam obiektywnie ocenić w jakim stopniu odbiorca przyzwyczajony jest do starego loga, nazwy, adresu, wystroju.
Może i rewolucji nie ma, ale logotyp został unowocześniony i pasuje do obecnych trendów. Ja jestem za
Zmianami zawsze i wszędzie, uważam tylko, że niezmienione logo powinno zostać wyłącznie w przypadku firm zasługa tradycją. W takim przypadku lepiej zrobić delikatny lifting.
Fajny tekst Chociaż i tak każdy pewnie zrobi jak sam uzna za słuszne lub jak czuje czasami jak logo już rozpoznawalne może jednak warto zostawić ?
Oczywiście. To zawsze sprawa indywidualna.
Bardzo mi się podobają te wizytówki OTwieramy właśnie swój biznes i te wszystkie informacje są naprawdę bardzo cenne
Super! Korzystaj do woli. Jest tu wiele artykułów,które mogą Ci pomóc w projektowaniu własnej identyfikacji wizualnej
Przyznam, że zmiana zdecydowanie na plus – zmiana subtelna, ale robi różnicę.
Teraz jest zdecydowanie lepiej. Minimalizm zawsze w cenie