
Historia jakich wiele. Złożyłaś zamówienia u grafika na logotyp. Cała w nerwach oczekujesz na przesłanie propozycji. W końcu jest mail. Otwierasz – Patrzysz i ….
Nie wiesz co powiedzieć…
Logo jest! Dobrane elementy przyjemne dla oka, fajna kolorystyka, stylistyka pasuje do Twojej firmy, ale… to tylko kilka kresek ewentualnie napis … Wydaje ci się że to nic trudnego i że sama dałabyś radę?
Powiem Ci teraz, jak to się stało, że te kilka kresek lub napis ma reprezentować Twoja firmę. Oto cały proces projektowy identyfikacji wizualnej:
Na początku rozmawiamy. O twojej Firmie, o klientach, planach, oczekiwaniach, misji i wizji. O tym co Ci się podoba i co powinna zawierać identyfikacja. Do czego będą wykorzystywane poszczególne elementy. O tym jakie cechy ma podświadomie komunikować identyfikacja wizualna Twojej firmy i jak to połączyć z psychologią kolorów i obowiązującymi trendami.
Na podstawie tego co już wiem na temat Twojej marki od Ciebie i własnych przemyśleń przygotowuję moodboard. Po to aby sprawdzić czy się rozumiemy. Czy podobnie wyobrażamy sobie klimat projektu i całej identyfikacji wizualnej. Pozwoli nam to uniknąć sytuacji, kiedy klient po przesłaniu projektów mówi: zupełnie nie tego się spodziewałam…
Zwykle wysyłam 3 propozycje – chyba, że wcześniej ustalimy inaczej. I tu chciałam zaznaczyć – 3 propozycje – czyli 3 kierunki, pomysły jak można podejść do danego logo. Jeden pomysł logo w 3 kolorach to nie są 3 propozycje – to 3 warianty jednego logo. Po wybraniu koncepcji następuje seria poprawek i propozycji wariantowych, aż do wybrania ostatecznej opcji.
INNE ELEMENTY IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ
Oprócz logo przygotuję dla Ciebie paletę kolorów, dobiorę fonty i zaprojektuję inne, potrzebne elementy graficzne. Stworzę również ogólne wytyczne, które ułatwią Ci korzystanie z poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej.
Koncepcja jest gotowa. Przygotowuję logo w różnych formatach (.jpg, .png. .ai) Jeśli dodatkowymi elementami zamówienia były materiały do druku – przygotowuję pliki do druku. A ty, możesz już cieszyć się zupełnie nowym wizerunkiem Twojej marki, który jest dopasowany do jej wartości, podkreśla je, mówi o Twojej firmie bez słów i przyciąga odpowiednich klientów.
Tylko tyle i aż tyle. To proces, który w efekcie daje coś znacznie więcej niż ten znak graficzny, który widzisz na początku. Nawet jeśli to tylko “kilka kresek” to jest to głęboko przemyślana i indywidualne do Ciebie dobrana identyfikacja wizualna. To twój najlepszy sprzedawca, niema reprezentacja Twojej Firmy, po której ocenią cię inni, zanim na stronie przeczytają zakładkę „O mnie” lub otworzą prezentację przesłaną w mailu. To inwestycja na lata i w takich kategoriach należy traktować wydatek za tę usługę.
Jeśli chcesz zobaczyć moje projekty i przeczytać “co autor miał na myśli” zapraszam do zakładki PORTFOLIO
wpis powstał w ramach współpracy z blogiem 365odpowiedzi.pl
O ciekawej kreacji logotypu można poczytać też w książce “Stworzona na sprzedaż”. Ubranie tworzenia logo w przejrzysty proces, to coś co wzbudza zaufanie klienta i pozwalana budowanie wizerunku, jako eksperta od budowy logotypów.
Nie słyszałam o tej książce, chętnie do niej zajrzę. Dzięki!
Bardzo dobrze, że pojawił się taki wpis. Widać w nim profesjonalne podejście do tematu. Klient wie co kupuje
Bardzo dziękuję!
Świetnie to wszystko ujęłaś, nic dodać nic ująć. Sama nie jestem grafikiem, ale mam do czynienia z klientami, którzy często uważają się za “mądrzejszych”. Wypada to jednak zrozumieć – w większości przypadków chodzi po prostu o brak wiedzy na temat całego procesu powstawania loga/layoutu/tekstu na stronę.
Dzięki! Też tak myślę, że to właśnie brak wiedzy powoduje że pojawiają się zgrzyty i nieporozumienia w procesie kreacji logo. Co nie znaczy że czasem nie odpuszczam:) zdarza się że idziemy z klientem na kompromis.
Wszystko rozumiem. Ale niektórzy za taką usługę żądają po prostu zbyt wiele
Oczywiście. Zdarzają się propozycje cenowe oderwane od rzeczywistości. Ale nawet “kilka kresek” narysowanych z sensem i pomysłem zasługuje na zapłatę.
Ciekawy post dla właścicielki marki dziecięcej. Akurat sama tworzyłam logo, ale dlatego nie powala
Tutaj https://unikato.pl/1858/ pisałam o logotypie dla marki z produktami dla dzieci. Może techniki, które tam zostały zastosowane jakoś Ci pomogą.