Wielokrotnie, już udowadniałam, że nie musisz mieć logo od projektanta graficznego, aby twój biznes prezentował się fantastycznie a przede wszystkim profesjonalne.
Dziś zdradzę ci prawdziwy sekret z którego korzystają najwięksi, aby stworzyć doskonały wizerunek dla swojego biznesu.

Jesteś gotowa na złotą radę która sprawdza się zawsze i wszędzie? Oto ona:

Mniej znaczy więcej!

 

Pomyślisz sobie – co to za nowość, od dawna znam to powiedzenie. Ale ja, pokażę Ci jak je zastosować w procesie tworzenia identyfikacji wizualnej aby twój wizerunek zyskał styl jakiego oczekujesz.

 

Oto przykłady światowych marek. Są znane, rozpoznawalne, mają prestiżowe i nie tanie produkty i jeszcze coś – dość proste logotypy. I na pierwszy rzut oka wydaje się, że to nic takiego – zwykły napis, a sama zobacz jak doskonale reprezentuje markę.

Jak samodzielnie określić styl markiOczywiście hasło “zwykłe napisy” jest nieco obraźliwe bo są to ponadczasowe fonty nierzadko zaprojektowane specjalnie dla danej marki. Dopracowane w każdym szczególe. Proste ale rozpoznawalne, wskazujące na prestiż danej marki.

Teraz wyobraź sobie, że ten sam efekt możesz osiągnąć samodzielnie i przy pomocy bezpłatnych narzędzi.

Gotowa?

Zaraz powiem ci jak to dokładnie zrobić. I co ważne wcale nie musisz znać obsługi programów graficznych. Zapewniam cię że dasz radę zrobić to absolutnie sama bez pomocy fachowca czyli projektanta graficznego.

Font

Zerknij na stronę w Font Squrille i wybierz pasujący font. Postaraj się, aby był on dość prosty, minimalistyczny i trochę ponadczasowy. Taki wybór to doskonały początek. Wszystkie fonty w formie odręcznej czy pisankowe mogą ci się szybko znudzić a klasyka będzie świetnie prezentować się przez lata.
Jeszcze jedna ważna uwaga. Kiedy wybierasz font sprawdź koniecznie czy możesz używać go w projektach komercyjnych, bo zakładam że masz firmę i właśnie po to tworzysz identyfikację wizualną. Jeśli w ten sposób chcesz stworzyć logo tylko dla bloga na którym nie masz zamiaru zarabiać nie musisz trzymać się tej zasady. 

Wiele fontów ma w swojej bibliotece tak zwane glify czyli ozdobniki w które można wykorzystać w niektórych literach aby nadać naszemu typograficzne logo więcej zwiewność i i takiego trochę kobiecego looku. Wykorzystuj tą opcję.

Kerning

Druga bardzo ważna rzecz to kerning. Przyjrzyj się literom a dokładniej odstępu pomiędzy nimi. Dla lepszego efektu odwróć słowo do góry nogami, wtedy przestaniesz patrzeć na nie jak na wyraz a spojrzysz na poszczególne elementy oddzielnie. Litery nie muszą być idealnie równo rozłożone, ale ważne jest aby przestrzenie między nimi dobrze się komponowały. Kiedy ustalisz już idealne odległości ponownie odwróć słowo. Sama zauważysz różnicę.

Tagline

Proponuję stworzyć też tagline pod nazwą marki mniejszymi i może odrobinę bardziej ozdobnymi literami. Napisz czym Twoja Marka się zajmuje, jakie jest hasło przewodnie, dla kogo jest skierowana albo co najważniejsze można zyskać dzięki współpracy z nią. Pamiętaj że tagline wyraża de facto misję marki ale musi być ujęty w krótkich słowach.

A jeśli nie tagline to może branża. Podpis Fashion photography lub graphic designer też dobrze będzie wyglądać i naprowadzić odbiorcę na usługi które oferujesz. Takie rozwiązanie fajnie sprawdza się w przypadku kiedy nazwa jest słowem które nie do końca mówi nam czym dana firma się zajmuje.

Ostatnie rozwiązanie to po prostu imię i nazwisko Jeśli chcesz swoją markę i swoje produkty sygnować swoim nazwiskiem nie każdy od razu jest na to gotowy ale są osoby projektanci twórcy którzy od razu chcą aby ich Marka czy Produkt był kojarzony z nimi.

Kolor

Pozostaje jeszcze kwestia koloru. W takich logotypach lepiej Sprawdzają się kolory ciemne i stonowane. Spokojna barwa dobrze podkreślają elitarny charakter Marki ,ale nie widzę przeszkód aby dorzucić tam jakiś element o bardziej intensywnej barwie ale doradzam to ostrożność. Nie przesadzajmy z ferią ponieważ, wtedy nasz znak przestanie być aż taki prosty i minimalistyczny a przecież o takie wrażenie nam chodzi.

Przedstawione tu logotypy mają oczywiście elementy ozdobne. Ale spokojnie można je usunąć i same fonty i kolory wystarczą aby zostać zauważonym i zapamiętanym.

Wiem, że te rady mogą wydawać się się dość proste i oczywiste, ale sama spójrz jak w sumie trudno stworzyć tak prosty i uniwersalny znak. Popróbuj różnych fontów, kolorów, ustawień tagline względem nazwy. Pokombinuj a z pewnością znajdziesz idealne rozwiązanie -poczujesz to!